Monday, March 28, 2016

Verbeteringen

Het gaat steeds beter met me. De hoofdpijn en duizeligheid zijn zo goed als verdwenen. Tegen donderdag moet het nog beter gaan met me denk ik. De goede bril geeft aangename resultaten. Ik mag hem echter niet uit het oog verliezen. Vanavond was ik buiten op wandel en zonder bril merkte ik plots, ik was hem vergeten op te zetten. Ik moet er sowieso nog aan wennen. Argeloos boven een kookpot gaan hangen doe ik maar best niet meer, brilglazen kunnen ook aandampen. Voor het lezen op een PC scherm heb ik toch geen bril nodig zo blijkt, bij voldoende afstand tot het scherm kan ik de letters zonder het montuur met glazen op mijn neus lezen, ik mag er wel niet te ver verwijderd van gaan zitten. Vandaag schreef en verzond ik ook drie sollicitatiebrieven. Ik had zojuist bijna en verzon geschreven, het valt me zwaar om creatief en vrolijk te blijven solliciteren. Sollicitatiebrieven opmaken neemt de fun weg uit het schrijven. Ik  maak letters en zinsconstructies altijd het best zonder dat iets moet, en aan deadlines voor teksten of vergaderverslagen heb ik vaak een hekel.

Er is nu ook een nieuwe webpagina waarmee ik een wereldwijd basisinkomen wil stimuleren. Voor een wereldwijd basisinkomen van 1 euro of meer, een eerste kleine stap om armoede in de wereld te verzachten. Het is mijn bedoeling om deze webpagina bekender te maken tijdens de komende weken. De druk zou verhoogd moeten worden op de rijkste landen om zo'n wereldwijd basisinkomen ingang te laten vinden. Ook de Verenigde Naties zouden hier een rol in kunnen spelen. Maar eerst moet de beweging van onderuit groeien, voor een al dan niet wereldwijd of al dan niet volwaardig en onvoorwaardelijk basisinkomen.

No comments:

Post a Comment