Wednesday, March 16, 2016

Het zicht vertroebeld

Het gebrek aan OCMW steun wordt steeds meer een probleem voor mezelf. Ik ben aan het lenen gegaan. Gelukkig lijk ik steeds meer te ontdekken wat er vooral mis is met mijn gezondheid: mijn zicht gaat er op achteruit, in de eerste plaats mijn perifere waarneming en ruimtelijk inzicht vermoed ik. Tot die conclusie kwam ik na o.a. een oogtest op het internet. Ook mijn bijziendheid lijkt wat erger te worden. Ik sukkel door dat alles met hoofdpijn, concentratiestoornissen en vermoeidheid. Voor gisteren dacht ik dat het probleem in mijn hoofd vooral om een vreemd soort duizeligheid ging als het gevolg van nekpijn. Maar nu een kinesist zonder al te veel resultaat al enkele weken op mijn nek werkt, wordt het me steeds duidelijker dat de oorzaak elders moet liggen. De kinesist zei me ook dat slecht zicht tot nekproblemen kan leiden, vermits men dan geneigd is de nek meer uit te steken.
Ik zal dus een goede bril nodig hebben denk ik, en in de eerste plaats een oogarts. Wachtlijsten in Antwerpse ziekenhuizen zijn momenteel lang. Het is wachten tot eind april op een oogarts in een ziekenhuis. In de privé heb ik een afspraak voor binnen een week, maar ik probeer er ook één sneller vast te krijgen.

No comments:

Post a Comment