Friday, March 11, 2016

Open brief aan Roland Duchatelet


Vandaag stuurde ik een email naar één van de bekendste voorstanders van het basisinkomen in België...

Beste, 
gisterennamiddag werd het me duidelijk dat het eerste basisinkomen in België een feit is. Een vriendin doneerde als eerste 1 euro 25 cent voor mijn project. Het moment werd live uitgezonden op de Antwerpse Radio Centraal. Indien 399 mensen hetzelfde doneren in maart heb ik een basisinkomen van 500 euro deze maand. Voor u lijkt het me echter gemakkelijker dan vele anderen om samen met mij tot die 500 euro (of meer) deze maand te komen. Ik houd een dagboek bij over de ontwikkelingen in verband met het eerste basisinkomen in België op basisinkomen1.blogspot.be. Dit is het moment om te tonen aan de buitenwereld dat het u menens is met uw plannen voor een basisinkomen. Wil u bijdragen tot het eerste basinkomen in België? Stort dan een som geld op BE41 0012 2932 0810, met de vermelding gift.

Mijn naam en adres:
R. Grinfeld
Halewijnlaan 49 bus C16
2050 Antwerpen

U kan er op rekenen dat ik vanuit mijn nederige studio op een 16de verdieping zal neerdalen indien u van plan bent mij te bezoeken en verder met mij te overleggen. U kan me echter ook telefoneren of emailen.

Tot later hopelijk!
Rafa Grinfeld

1 comment:

  1. Openhartig en een humoristisch slot. Het zal je wel lukken hoop ik. Ook ik zal er een nachtje over slapen en mijn goodwill tonen a.d.h. een gul gebaar. Ter eer en glorie van een noodlijdende meerderheid. Wie teveel heeft, moet maar eens prijsgeven hoeveel meer hij heeft en wat hij geven wil. Het hart op de juiste plaats zeg maar.

    ReplyDelete