Sunday, March 27, 2016

De eerste maand

Maart is bijna voorbij, ik heb daarstraks nog eens gekeken wat er op mijn bankrekening staat en het resultaat is slecht. Voorlopig bedraagt mijn basisinkomen voor maart nog altijd slechts 1 euro 25 cent, zo weinig dat men eigenlijk bezwaarlijk van een basisinkomen kan spreken. De lezers van mijn blog zitten er slechter bij dan ik hoopte, anders was er al wel iets gestort van gift op mijn rekening. Ok, ik had meer mensen kunnen aansporen om een gift te doen, in de eerste plaats vrienden. De bedoeling is echter dat het geld voor mijn basisinkomen niet alleen van vrienden of kennissen komt, maar ook van veel mensen die ik niet ken. In Nederland is er iemand die op die manier maandelijks 1000 euro als basisinkomen heeft. Ongeveer de helft van de mensen die dat voor elkaar brachten kende hij niet. We zullen dus meer bekendheid moeten geven aan mijn project. Jullie zullen daar al snel iets van merken.

No comments:

Post a Comment