Sunday, March 20, 2016

Bij daarstraks gelezen nieuws over het overlijden van Joep Oomen (54)

Nee, ik heb zeker geen zin om iets over arbeid te schrijven vanavond. Verdomme. 54 jaar is die man slechts geworden. En dan moet je weer zoiets vernemen via Facebook ook. Er komt maar één woord in me op nu vooral: shit! :-(( Wil je meer weten over Joep? Toen ik hem nog regelmatig zag, steunde hij me in veel van mijn overtuigingen. Hij leerde me ook veel over drugs en contraproductieve wetgeving daarrond, en over de kwalijke kanten van de oorlog tegen drugs. We hadden nogal wat interessante gesprekken over beleidsvorming in België, Nederland en Bolivia. Zonder hem was ik misschien nooit een stage begonnen bij de Latijns-Amerikaanse Federatie. De sympathiekste Nederlander wonend in Antwerpen is niet meer, maar zijn sociaal engagement leeft onder andere voort in deze afscheidstekst.


No comments:

Post a Comment